Digitaal afspraken maken

Hoe kan ik een afspraak maken via het patiëntenportaal?

Dit kan op twee manieren, namelijk via een ZorgDomein-verwijsnummer of via het hoofdmenu ‘Agenda/Afspraak maken’. Een toelichting staat hieronder.

Via ZorgDomein een afspraak maken
Als u van uw huisarts of van een andere verwijzer een afspraakverwijzing via ZorgDomein heeft gekregen, dan staat deze al klaar in het patiëntenportaal om ingepland te worden. Aan de hand van uw ZorgDomein-nummer ziet u de direct beschikbare plekken in de agenda. Het is niet voor alle ZorgDomein-verwijzingen mogelijk om online een afspraak te maken. Als dit niet het geval is, dan staat in de verwijsbrief die u krijgt dat u of naar de betreffende polikliniek moet bellen of dat u opgebeld wordt door de polikliniek.

Zelf online een afspraak maken
Via het hoofdmenu ‘Agenda’ gaat u naar ‘Afspraak maken’. Klik onderaan de pagina op ‘Afspraak maken’. Selecteer de afdeling waarmee u een afspraak wilt maken en doorloop de verdere vragen.

Kunnen alle afspraken online worden gemaakt?

Het is nog niet bij alle poliklinieken mogelijk om digitaal een afspraak te maken. U krijgt dan de melding om telefonisch contact op te nemen met de desbetreffende polikliniek.

Hoe kan ik een afspraak wijzigen of annuleren?

U kunt tot 24 uur van tevoren een afspraak die u zelf heeft gemaakt via het patiëntenportaal wijzigen of annuleren via het patiëntenportaal. Via het hoofdmenu ‘Afspraken’ gaat u naar ‘Gepland’. Hier vindt u de mogelijkheid om afspraken te wijzigen en te annuleren.

Patiëntenportaal