Vernieuwde introductiedag voor nieuwe medewerkers

Nieuwe medewerkers die in het Reinier de Graaf ziekenhuis aan de slag gaan, worden traditiegetrouw verwelkomd tijdens de introductiedag. Daarmee maken de recruiters hen wegwijs in het ziekenhuis, zodat ze zo goed mogelijk voorbereid zijn op hun nieuwe baan. Onlangs is deze introductiedag in een nieuw jasje gestoken.

Een belangrijk nieuw onderdeel van de vernieuwde introductiedag is de interactieve rondleiding in het ziekenhuis. De nieuwe medewerkers gaan in groepjes met een plattegrond het ziekenhuis in om opdrachten te maken, wat hen onder meer langs de Spoedeisende Hulp en praktische locaties zoals het kledinguitgiftepunt voert. Daardoor leren ze de verschillende afdelingen en een deel van hun nieuwe collega’s op een laagdrempelige manier kennen.

Recruiter Miranda de Zeeuw-Bregman laat nieuwe medewerkers tijdens de interactieve rondleiding kennismaken met het ziekenhuis.

Ook nieuw is een interactieve quiz, waarmee de nieuwe medewerkers hun kennis over privacywetgeving kunnen testen. “En onze brasserie Kannen & Kruiken geeft hen nu een welkomstdrankje, een spaarkaart en een goodiebag”, aldus recruiter Miranda de Zeeuw-Bregman.

De Zeeuw-Bregman is als projectleider betrokken bij de opzet van de vernieuwde introductiedag: “We hebben onderzocht  welke onderwerpen echt relevant zijn voor nieuwe medewerkers en wat hen voornamelijk aanspreekt. Toch is niet alles veranderd. Zo verwelkomen onze directeur Carina Hilders en directeur bedrijfsvoering Stefan Kroese onze nieuwe medewerkers nog steeds. Daarmee onderstrepen we het belang dat Reinier de Graaf hecht aan echte en oprechte aandacht, zowel voor patiënten als medewerkers.”

Inmiddels heeft een eerste groep medewerkers al deelgenomen aan de vernieuwde introductiedag: “Ik vond het leuk om te zien hoe positief de nieuwe opzet werd ontvangen”, aldus De Zeeuw-Bregman. “Na afloop hebben we hen om feedback gevraagd. Nu is het voor ons een kwestie om op basis hiervan te blijven verbeteren om zo al onze nieuwe medewerkers een topontvangst te geven.”

De plattegrond, uitgevoerd in het logo van het ziekenhuis, laat zien hoe de interactieve rondleiding vormgegeven is.