Klachten?

Iedereen die bij Reinier de Graaf werkzaam is, doet zijn best u tijdens uw verblijf in het ziekenhuis zo goed mogelijk te behandelen, te verzorgen en te begeleiden. Toch kan het voorkomen dat u hierover niet tevreden bent. In dat geval is er sprake van een klacht.

Klagen heeft een negatieve bijklank, maar niet voor ons ziekenhuis. Wij willen graag op de hoogte zijn van uw ongenoegen. Dat geeft ons de gelegenheid de kwaliteit van onze zorg te verbeteren waardoor in de toekomst soortgelijke klachten voorkomen kunnen worden.

Bespreken met de betrokkene

Het heeft onze voorkeur dat u uw klacht eerst bespreekt en probeert op te lossen met de persoon die het betreft. Dat geeft degene die uw klacht heeft veroorzaakt de mogelijkheid iets te herstellen of te verbeteren. Schakelt u liever een derde in, dan kunt u terecht bij een van onze klachtenfunctionarissen.

De klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan u adviseren en ondersteunen bij het vinden van een bevredigende oplossing voor uw klacht. De klachtenfunctionaris brengt in een gesprek met u uw klacht in kaart, waarna de mogelijkheden voor afhandeling worden besproken en toegelicht. De klachtenfunctionaris stelt zich onpartijdig op, heeft geheimhoudingsplicht en handelt in overleg met u de klacht af.

Via het digitaal formulier kunt u uw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Ook kunt u telefonisch contact opnemen met de klachtenfunctionaris via onderstaande telefoonnummers.

Lukt het niet om de klacht met behulp van de klachtenfunctionaris op te lossen, dan kunt u uw klacht via de klachtenfunctionaris schriftelijk indienen bij de klachtencommissie van de Reinier Haga Groep. Bent u het niet eens met de afhandeling van uw klacht door het ziekenhuis, dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen.

Klachtenfunctionarissen
Mevrouw G. Kloppers-Hozee, tel. (015) 260 44 41
De heer M.P. Don, tel. (015) 260 44 40

Postadres
Reinier de Graaf
Afdeling Klachtenopvang
t.a.v. klachtenfunctionaris
Antwoordnummer 10263
2600 WB Delft

Aansprakelijkstelling

Wanneer u van mening bent dat u door het ziekenhuis schade heeft geleden en u vraagt hiervoor een financiële vergoeding, dan stelt u de directie daarvan schriftelijk op de hoogte. De directie legt uw aansprakelijkstelling voor aan de verzekeraar van het ziekenhuis. De verzekeraar behandelt uw aansprakelijkstelling en bericht u over de uitkomst. Als u het niet eens bent met die uitkomst, dan kunt u uw geschil aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen voorleggen.

Voor informatie over overige klachtinstanties kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionarissen. De volledige klachtenregeling kunt u hieronder inzien.

Locaties

  • Reinier de Graafweg 5
    2625 AD Delft
    (015) 260 30 60
    Meer info
  • Middel Broekweg 2a
    2671 ME Naaldwijk
    (0174) 63 77 00
    Meer info
  • Fonteynenburghlaan 5
    2275 CX Voorburg
    (070) 340 11 00
    Meer info
  • Kiekendiefstraat 17
    2496 RP Den Haag
    (015) 270 68 00
    Meer info

Folders (in PDF)

Suggesties?